UdskrivEmail

Zuri

Zuri udvikler sig godt og er faldet godt til hos os i Almstrup ved Tinglev. Hun er meget glad for at hente og bringe ting, så jeg har store forventninger til hende.

Jeg træner dagligt derhjemme med hende, og hun henter allerede velvilligt pinde og frosne duer, både i vores vandhul og på landjorden.

Mht. introduktion til vand, så startede jeg med dette allerede i ugen efter hun var kommet hjem, blot ved at soppe lidt med hende i det ene af vore vandhuller på ejendommen. For 3 uger siden gik jeg så selv helt i vandet og kaldte hende ud. herefter har det kørt på skinner mht. apportering i vand. Vi tager 2-3 apporteringer i vand hver 3 dag, sådan cirka.

Hun var ret bange for vores køer til at starte med, men er nu blevet noget mere modig.

Hendes alder taget i betragtning synes jeg det går fint mht. sit,bliv og gå i snor.

Hun holder så godt som altid tæt om natten, når hun luftes ved 22 tiden. Kørsel i bil er heller ikke noget problem overhovedet.

Vores datter på 2,5 år og Zuri har ikke været det bedste venner fra starten, men det går bedre nu. Grunden har været at Zuri nok har opfattet hende som en "legekammerat på zuri niveau", og har derfor løbet ind i hende med fuld fart.

Det er en god hund jeg har fået her.

Allan Gregersen

joomla template