UdskrivEmail

3 X parhøns

Indledningsvis en hilsen til Laban, Rafiki, Agner og Zulu som alle nåede med på klubbens træningsture. Når der ses bort fra Zulu´s og Faru´s galpen i utide, var det en fornøjelse at følge hundene, og fra de øvrige deltagere er der kun kommet positive tilkendegivelser.

Det tegner godt for efteråret.

Efter en god træningstur på egne jagtterrænner skal jeg tillade mig at placere Faru som nr. 2 i kuldet, som har taget stand. Den første er som bekendt Zuri, der slår sine folder i Sønderjylland.

Faru bragte sig torsdag den 28. februar i kontakt med parhøns tre gange. De to af gangene var oven i købet, mens at han var sluppet sammen med voksne og rutinerede hunde.

Første gang snurrrede han lige rundt og tog stand. Han var dog kommet for tæt på, hvorfor parhøns lettede. En af deltagerne mente, at der skulle skydes, og at Faru på en god dag kunne præmieres. Personligt så jeg gerne, at standen var blevet holdt i lidt længere tid. Anden gang mærkede han åbenbart også fært, men igen kom han for tæt på. Jeg kunne ikke selv se, hvad der skete.

Sidste gang var i hegn, hvor han og makker (også en unghund) tog stand. De forsøgte at følge op på fuglene, men i første omgang lykkedes det ikke. Jeg fik ham dirigeret tilbage, og igen tog han stand. Denne gang fik han fulgt godt op på de flygtende fugle, der til sidst lettede i hegnet.

En rigtig god dag, hvor Faru viste et suverænt søgsoplæg lige ind til, at han gik på fod af 8 stykker råvildt, der havde passeret marken. Derefter blev han noget vidtløftig.

Søren

joomla template